nafasku...

12:02 PM / Comments (0) / by hayyul's precious

THE best view ever.. sunset at port dickson beach...
it was AWESOME!

aku duduk di pinggiran pantai melihat kecantikan ciptaan maha esa...
sambil memikirkan tujuan hidupku dialam nyata ini...
apakah tujuan ku?

ku mengeluarkan sekotak rokok PALLMALL MENTHOL 14s..
lalu kubakar.... fuhhh.. asap yang nyaman.
kembali ku memikirkan tentang hidupku ini...
oh tuhanku.. kenapa aku dilahirkan?
ya aku tau tak elok mempersoalkan tentang itu,
but kadang-kadang dalam hidup kita, pasti kita akan memikirkanya...
betul tak?

sedang aku enak bermain dengan kepala, dengan tiba2!!!
yeeeeeaaaa itu dia bunyi gitar acoustic dari kawan2ku....

"OH KEKASIH HATIKU SELAMANYA..
KEINDAHAN MAYA ITU MILIK KITA...
TERCIPTALAH SEBUAH CINTA...
JIWA SAMA BERGELORA..
KAULAH SATU DALAM HIDUPKU INI..."

terngiang2 lagu itu dikepalaku..
ayam sudah masak.. jam pula baru pukul 10..
lalu ku dan seorang rakanku berjalan ketepian pantai sambil berborak dan menyanyi hinggakan kami tidak sedar berapa jauhnya kaki kami membawa..

seronok tak terhingga...
dingin..
tenang...
ini lah sambutan tahun baru yang ku inginkan...
jauh dari pelesit-pelesit kota..


esok hari baru, tahun baru dan azam baru...
apakah azam baru aku?
aku sudah pun memikirnya..
kalau tiada halangan berlakulah hendaknya....
kalau ada rezeki sampailah hajatnya..

tapi tak semua yang kita impikan akan kita dapat.
betul?

hahaha..
frasa hidup ini terlalu banyak..
tapi aku tidak akan putus asa..
selagi tuhan membenarkan ku bernafas dibuminya, selagi itulah aku akan cuba memberi apa yang termampu pada keluargaku,rakan2ku...

panjang betul celoteh ku ini..
merepek sungguh rasanya..
tapi aku ingin menulis.. biarlah apa orang ingin kata tentang catatan ku ini..
BLoG aku,hidup aku!

1hb januari... 2009..
aku bukanlah sang pujangga ataupun arjuna sita..
dan bukan juga dewa cinta..
aku hanya manusia..
ciptaan dia...

yang cuba membelah ranjang2 kehidupan..
dalam masa yang sama merasai keseronokan hidup...
dengan nilai2 persaudaraan dan persahabatan...
catatan ini hanyalah luahan dan pendapat hati ku dihari ini..


"ITULAH CATATAN KERANDA HIDUPKU"
AMIN...

0 comments: