kemaafan ku pinta

4:49 AM / Comments (0) / by hayyul's precious

what will happen if the world end in a few second..?


takut kan?

benda nie membuatkan aku terfikir kejap..
dengan dosa ku yang tak terkira banyaknya..
sempat ke aku insaf?

sedih.


armageddon will come on friday..
tapi jumaat bila?
tak tau kan..
ready jelah..

cuak sungguh rasanya..

cuba bayangkan.
pagi jumaat bangun dan buat benda seperti biasa..
tiba2 awan gelap datang..
binatang pelik muncul..
dalam keadaan kelam kabut camtue apakah yang anda akan buat?
surely anda tak terfikir langsung ingin buat ape kan??

hmm... aku sendiri pun tak tau aku akan buat ape..
maybe aku akan menangis ketakutan..
memikirkan tentang appa akan jadi kepada kedua ibubapa ku...
takut,menangis,insaf...

adakah aku sudah bersedia untuk menemui yang maha esa?
jawapanya "TIDAK"...


aku belum bersedia dari segi rohani dan jasmani..
iman didada belum cukup tepu untuk melintasi titian siratulmustaqim..
blog ini bukan untuk menakutkan but untuk kita berfikir sebentar berapa pendeknya usia dan nyawa kita..


aku bukan manusia yang sempurna.. tapi aku ingin cuba perbaiki..
disni aku ingin mengambil kesempatan menghulur sepuluh jari meminta kemaafan di atas silap dan salah ku selama ku bernafas dibumi yang nyata ini..
halalkan makan dan minumku selama ini..

terima kasih

0 comments: