pergerakan yang bodoh dari aku!

11:29 AM / Comments (0) / by hayyul's precious

anjakan paradigma melibatkan reputasi kompromasi dan illusi!

hari ini citarasa ku berbeza..

i wanna write something diffrent!
something crazy!
something!

BUT WHAT??!

ok2.. siapa yang sangka cempedak menjadi nangka??
aku berselimut dengan cinta dan air mata..

mengingati kisah dulu..
cinta yang jauh tak sampai..
kisah seorang pujangga arjuna cinta.
mencari dewi hati nusantara..

mengingati dan menghayati awan bagaikan seorang manusia yang tiada arah tujunya..
aku berpijak pada bumi yang nyata buat masa sekarang..
tapi pabila ku mengingati si dia... duniaku bagaikan syurga...
manis suaranya..
lembut hatinya...

membuatkan aku sang pencinta jatuh kepada dewi alam semesta...
melihatnya bagaikan ku mengetuk pintu syurga...
menyentuhnya bagaikan ku berdiri di depan syurga...

tapi itu semua hipokrit semata-mata!
aku sekarang berpijak pada bumi!
kersani mengalirlah dikau!
menjadi raksa mengisi belikat punggungku!
agak aku bisa berdiri!
tegak dan segak bagaikan laksmana melayu!!


hey sepuluh helai daun sirih!
ku genggam bersama bunga cengkih!
jadilah dikau darah merah pekat berisi!
uratku agar bisaku melangkah gagah dan tampan bagaikan si jantan yang berkokok!


dimana bumi ku pijak disitu langit ku junjung!
alang2 menyeluk perkasam biar sampai ke pangkal lengan!
aku seru mentera pusakaku hey mentera semerah padi!

itu bumi ku! bumi darah yang nyata!
itu hidup ku!
darah merah menyala!
itu bangsaku! melayu mudah lupa!


hipokrit!
kapitalis!

bodoh semua nie!


aku hidup! aku bernyawa! aku berdarah merah! aku melayu yang mudah lupa!
aku bodoh! tapi aku terus belajar dan belajar untuk meperbetulkan kesilapan ku yang lampau!

AKU adalah AKU!

0 comments: